Let’s travel together.

Egy osztrák élményfürdő, ami télen is jó választás!

Három gyerekkel nyaralni nem kis kihívás. Főleg ha a gyerekek más-más korosztályhoz tartoznak. Egy 13 éves, egy 10 éves és egy féléves csecsemő egészen más programot, törődést igényel. Mi megpróbáltuk a lehetetlent: összehangolni az igényeket. Ehhez már csak egy megfelelő szállodát kellett találni. Szerencsére Ausztriában, nem messze a határtól ideális családbarát megoldást kínáltak.

A lobbi is hívogató

A Sonnenpark Hotel Lutzmannsburgban Budapesttől három órányira, Szombathelytől mindössze 40 kilométerre várt minket. Már kora délután odaértünk, így a szobára várnunk kellett, itt azonban nincs elvesztegetett idő. Míg kipakoltam a csomagokat, a srácok eltűntek a játékteremben. A babának ennie kellett, ezért a párom elvonult a szoptatós szobába. Visszatérve lelkesen mesélte, hogy a szoba egy kifejezetten a kisbaba és anyukája számára kialakított rész: az érzékek szobája, ahogy itt nevezik. A multifunkcionális helyiség vízoszloppal, vízággyal, zenei aláfestéssel, fényeffektusokkal várja az anyukákat és az apróságokat.

Mivel az ebédnek már vége volt, elsétáltam a büfébe, ahol kávé és sok sütemény várt. Persze ez is benne van a szolgáltatásban, itt teljes ellátást kap mindenki. Közben a szobánk is elkészült, szépen berendezve babaággyal. De a mi babánk még bébiöbölben alszik. A kedves magyar személyzet ezt a problémát is gyorsan megoldották. Pár perc és ágy ki, babaöböl be. A nagyobbak számára a másik szobában vetettek kényelmes ágyakat. Közben ők is előkerültek és gyorsan át is öltöztek. Mivel 35˚C volt, a medencék, csúszdák felfedezésére indultunk. Ezekből pedig itt nincs hiány. Először a hotel saját vízi világát kutattuk fel. Már ez is óriási: összesen 575 négyzetméternyi vízfelület várt ránk, kint és bent egyaránt. A gyerekek a „Sunny” nevű gyerekcsúszdával kezdték a sort, ami a Sunny Bunny-ról kapta nevét, a gyerekek kedvencéről, aki fellelhető a Hotel Sonnenparkban ugyanúgy, mint a Sonnentherme élményfürdőben.

Miután az összes csúszdát kipróbáltuk, átmentünk a szállodából közvetlen összeköttetéssel épített Sonnentherme épületébe. Ebben a fürdőben több napot is el lehet tölteni. Felsorolni is nehéz, hogy mennyi lehetőség van itt. A hullámmedence után a csúszdák kipróbálása következett. A Speed World fő látványossága a 23 méter magas csúszdatorony, amely csak lifttel érhető el. Innen indultunk Ausztria leghosszabb fedett csúszdáihoz. Az XXL Monster Ride-dal kezdtük: a 270 méter hosszú csúszdán 2 vagy 3 fős gumikkal csúszhatunk, s jó ha tudjuk, ez Ausztria leghosszabb beltéri csúszdája.

Kilőttek az űrbe és sárkányok közt is kavarogtunk

De a legkülönlegesebb csúszást a végére hagytuk! A 202 méter hosszú Space Twister csúszdához virtuális szemüveget béreltünk 2 euroért. 3 világ közül is választhattunk: sárkányok világa, űrlények világa, fantázia világa. Egy kis vízi bobon ülve, a teljes csúszás ideje alatt egy 360°-os térlátású VR szemüvegben élveztük, ahogy a sárkányok között kanyargunk, havas tájakon. Kicsit tényleg olyan érzésem volt, mintha egy óriási videojátékba csöppentünk volna. Közben kisbabánk matracozni tanult az egyik baba medencében, majd édesanyjával kipróbálták a fürdő kisgyerekeknek épített kisvasútját.

A bőséges svédasztalos vacsoránál szembesültünk azzal, hogy nem is kellett volna bébiételt hozni, mert itt még erre is gondolnak. Többféle életkornak megfelelő tápszer, bébiétel és kiegészítő várja a kisbabákat. Vacsora közben megjelent Sunny Bunny, a resort házinyúl figurája, akit az óvodás korosztály tagjai lelkesen fogadtak.

Este, miközben babánk már édesen szunyókált, a srácok még vidáman csocsóztak, pingpongoztak. A szülőknek az a legjobb, hogy házon belül nyugodtan elengedhetik a nagyobb gyerekeket, úgyis találnak szórakozást maguknak. De szinte egész nap van bébifelügyelet is, így a felnőttek gondtalanul kipróbálhatják a szaunavilágot. Persze itt is bőséges a választék: 3 finn szauna, gőzfürdő, aromagőzfürdő, gyógyfüves szauna, bioszauna, pezsgőfürdő, Kneipp-medencék, hidegvízű merülőmedencék közül választhatunk.

Sajnos mi csak két napra jöttünk, ami bizony kevés az összes lehetőség kipróbálására. Ha valaki csak ilyen rövid időre érkezik, egész biztos, hogy nem fogja elhagyni a szállodát és a fürdőt, pedig ingyenesen bérelhet riksát, görkorcsolyát, kerékpárt és körbetekerhet a szép burgenlandi tájon. Egy biztos, ha családi nyaralásra jövünk legközelebb, sokkal nagyvonalúbbak leszünk a napok számával.